مانیکور روسی

مانیکور روسی چیست و چه ویژگی هایی دارد

یکی از بهترین روش ها برای مراقبت از ناخن و مرتب نگه داشتن ناخن ها، مانیکور می‌باشد. از مهم‌ترین بخش‌های ناخن می‌توان به کوتیکول اشاره کرد که نقش مهمی در سلامت ناخن دارد. کوتیکول، لایه‌ای از پوست مرده اطراف ناخن می‌باشد که در برابر میکروب ها از ناخن محافظت می‌کند. وقتی مانیکور انجام می‌گیرد باید کوتیکول را با پوشر عقب زده و با نیپر آن را جدا کنید که سبب کشیدگی و مرتب دیده شدن ناخن ها ‌شود. نیپر وسیله‌ای است که برای جداکردن لایه ای از پوست ناخن و از بین بردن کوتیکول مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنانچه اگر ناخن کار مورد نظر، از چگونگی استفاده از نیپر آشنایی کافی را نداشته باشد سبب ایجاد زخم و خراش و خونریزی در پوست می‌شود. پس بایستی در انتخاب ناخن کار دقت لازم را به کار ببریم. در ادامه این مقاله از سالن ناخن شیما بعنوان مرکز مانیکور ناخن در کرج با ما همراه باشید.

مانیکور روسی چیست؟

بر خلاف مانیکور سنتی، در مانیکور روسی از روش متفاوتی برای جداسازی کوتیکول استفاده می‌شود. در این نوع مانیکور به جای نیپر و پوشر از سوهان برقی ناخن و سر سوهان‌های شنی استفاده می‌شود که هیچ آسیب و خراشی به پوست نمی‌رساند. ناخن کارها به دلیل در دست داشتن هندپیس در این روش، تسلط بیشتری دارند و کمتر باعث خونریزی و آسیب به پوست فرد می‌شوند. این نوع مانیکور باید توسط ناخن کارانی که دوره های آموزش را طی کرده اند و مهارت کافی در این روش را دارند انجام گرفته شود تا در تایم سریع‌تری به نتیجه دلخواه برسند. پس در نتیجه این نوع مانیکور به طور کامل پوست‌های مرده را از بین می‌برد و سبب ایجاد ظاهری زیبا و مرتب و تمیز می‌شود.

آموزش مانیکور روسی

در این نوع مانیکور از وسایلی همچون دستگاه سوهان برقی ناخن، سوهان دستی برای فرم دهی ناخن، سر سوهان میخی شنی نوک تیز، سر سوهان شنی توپی و فرچه کاشت ناخن استفاده می‌شود. سر سوهان‌های سوهان شنی و سوهان برقی ناخن برای مانیکور، پدیکور و برداشتن کوتیکول اطراف ناخن بسیار مناسب است.

  1. برای انجام مانیکور روسی باید کاشت یا ژلیش موجود در روی ناخن را ریمو کنیم و توسط پاک کننده ها، لاک ناخن را پاک کنیم و توسط سوهان دستی می‌توان فرم مورد نظر فرد را ایجاد کرد.
  2. در مرحله دوم توسط سر سوهان میخی شنی نوک تیز بایستی کوتیکول‌های ناخن را جداسازی نموده و از سطح ناخن کنار بزنیم و این روش توسط سر سوهان مخروطی سر گرد نوک تیز قابل انجام می‌باشد.
  3. توسط سر سوهان‌ توپی پوست اضافی اطراف ناخن کاملا ازبین رفته و جدا می‌شود. بایستی سر سوهان توپی روی کوتیکول کشیده شود.
  4. در نهایت توسط فرچه، مواد اضافی را از روی ناخن پاک می‌کنیم و از روغن کوتیکول جهت نرم کردن پوست اطراف ناخن استفاده می‌کنیم.

آموزش مانیکور روسی

مزایای مانیکور روسی

در این نوع مانیکور بر خلاف مانیکور معمولی، هیچ آسیب و خونریزی به پوست وارد نمی‌شود بلکه باعث زیباتر و درخشان‌تر شدن ناخن ها می‌شود و ناخن ها تا مدت طولانی مرتب و زیبا می‌ماند. ناگفته نماند که این نوع مانیکور سبب رشد سریع‌تر و بهتر ناخن ها می‌شود. یکی از ایمن‌ترین و فوق‌العاده‌ترین روش ها برای ترمیم کوتیکول، مانیکور روسی می‌باشد. مدت ماندگاری این نوع مانیکور به رشد ناخن‌های فرد بستگی دارد که معمولا 3 الی 4 هفته ماندگاری دارد یعنی ماهی یکبار به ترمیم نیاز دارد. مزایای این نوع مانیکور نظیر فرم دهی مورد دلخواه برای ناخن، از بین رفتن پوست‌های اضافی ناخن، مرتب و تمیز کردن کوتیکول ناخن، تقویت در روند رشد سریع ناخن و جلوگیری از ایجاد زخم و خونریزی در پوست اطراف ناخن می‌باشد.

آیا مانیکور روسی خطرناک است؟

جواب مشخصی برای این سوال وجود ندارد زیرا که اگر این نوع مانیکور توسط فردی بدون تجربه و آموزش ندیده انجام بگیرد سبب آسیب رسیدن به کوتیکول ناخن می‌شود. پس بهتر است در انتخاب ناخن کار دقت لازم را به کار ببریم تا فردی حرفه‌ای و با تجربه انتخاب کنیم. حداقل سابقه کار برای یک ناخن کار ماهر 2 سال می‌باشد و همچنین باید دارای مدرک معتبر باشد. اگر ناخن کار مورد نظر از مواد اصولی و بهداشتی استفاده نکند خطراتی همچون عفونت ناخن را به دنبال دارد. پس در نتیجه بی تجربه بودن ناخن کار و استفاده نکردن ناخن کار از مواد اصولی و بهداشتی خطرات زیادی را به همراه دارد.

مانیکور روسی یا مانیکور سنتی

در مانیکور سنتی وقت زیادی گرفته می‌شود اما در متد روسی بسیار سریع انجام می‌گیرد و برای افرادی که عجله دارند بهترین روش مانیکور محسوب می‌شود. این نوع مانیکور تمیزی و ظرافت زیادی را به همراه دارد پس بهترین نوع مانیکور برای افرادی که قصد انجام کاشت ناخن در کرج، تهران و یا هر شهر دیگری را دارند مناسب می‌باشد. ناگفته نماند کاشت ناخن مورد دلخواه بسیاری از افراد نیست، این دسته از افراد می‌توانند توسط مانیکور با متد روسی ناخن‌هایی با ظرافت و زیبایی را داشته باشند. این نوع مانیکور در مقایسه با مانیکور سنتی بسیار پیشرفته‌تر و حرفه‌ای تر است.

در زمان سوهان کشی در مانیکور روسی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

بعد از کوتاهی ناخن ها نوبت به سوهان کشی می‌رسد که برای ایجاد فرم دلخواه فرد انجام می‌گیرد. از لحاظ شکل و درجه، سوهان ها طبقه بندی می‌شوند که کوچکترین درجه سوهان زبرتری می‌باشد و بزرگترین درجه سوهان نرم‌تری می‌باشد. استفاده از سوهان‌های کریستالی توصیه می‌شود زیرا که سبب ایجاد زخم در پوست اطراف ناخن نمی‌شود. درجه مناسب سوهان کشی برای ناخن‌های طبیعی بین 80 الی 100 می‌باشد که مناسب ناخن‌های طبیعی نیست و سبب ایجاد آسیب و خونریزی به پوست می‌شود.

سخن پایانی

یکی از سریع‌ترین و بهترین روش ها برای داشتن ناخنی با ظرافت و زیبا، مانیکور به سبک روسی می‌باشد که برای انجام آن به مدت زمان کمتری نیاز است و در این روش آسیب و خونریزی در پوست اطراف ناخن وجود ندارد. انجام این متد به بهترین شکل نیاز مند تجهیزاتی همچون سر سوهان‌های متفاوت و سوهان برقی می‌باشد. امروزه در دنیای مد، مانیکور به سبک روسی یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین سبک ها می‌باشد. فقط باید در انتخاب ناخن کار تحقیقات لازم را انجام دهیم تا ناخن کاری با تجربه و حرفه‌ای و دارای مدرک معتبر انتخاب کنیم. مانیکور با متد روسی نسبت به مانیکور سنتی بسیار پیشرفته است. انتخاب مانیکور به این سبک یکی از بهترین و نچرال‌ترین سبک ها می‌باشد که امروزه بسیار پرطرفدار بوده می‌باشد.

در آخر امیدواریم که این مقاله از وب سایت سالن ناخن شیما برای شما مفید بوده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

38 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *